Fietslog Lincolnshire

Onderdeel van een in de komende jaren nog uit te voeren fietstocht rond de Noordzee.

< prev blog datum etappe km tot overnachting next blog >
03-05-2013 Leiden - Hoek van Holland 45 45 Ferry Stenaline Stena Hollandica
04-05-2013 Harwich - Cambridge 0 45 Alpha Milton guesthouse 61-63 Milton Road, Cambridge, CB4 1XA
05-05-2013 Kings Lynn - Holbeach 36 81 Elloe Lodge 37 Barrington Gate, Holbeach, PE127LB
06-05-2013 Holbeach - Woodhall Spa 61 142 Kirkstead Old Mill Cottage Tattershall Road, Woodhall Spa, Lincolnshire LN10 6UQ
07-05-2013 Woodhall Spa - Dunholme 47 189 Brook House Luxury B&B Watery Lane 21 Dunholme Lincolnshire LN2 3QW
08-05-2013 Lincoln 0 189 Brook House Luxury B&B Watery Lane 21 Dunholme Lincolnshire LN2 3QW
09-05-2013 Dunholme - Tealby 35 224 Woldview House Bully Hill Top Nr Tealby Lincolnshire LN8 6JA
10-05-2013 Tealby - Hull 65 291 Ferry P&O Pride of Rotterdam
11-05-2013 Europoort - Leiden 53 342

Lincolnshire weergeven op een grotere kaart

Vakantieweektaak

vrijdag 3 mei 2013 Leiden - Hoek van Holland

Vertrek uit Leiden om 14.00 uur. Dat begint al goed. Na een halfuur vraagt Willemijn of we er al bijna zijn. Na een uur zwabbert haar voorwiel al zodanig dat we een nieuwe (tweedehands) fiets moeten kopen. Daarna gaat alles van een leien dakje. De zon schijnt, we hebben wind mee, we kiezen consequent de 'groene' routes door de duinen en om 19 uur zijn we in Hoek van Holland en gaan we aan boord.

zaterdag 4 mei 2013 Harwich - Cambridge

Na aankomst in Harwich pakken we meteen de trein naar Cambridge. We kijken in de colleges. Papa puntert bijna in de plomp. Mama koopt een nieuwe oplader voor haar fototoestel ('die batterij gaat drie weeeken mee!' had ze bij het inpakken van de fietstassen nog beweerd). Willemijn sukkelt in slaap tijdens de evensong in Kings College.

zondag 5 mei 2013 Cambridge - Holbeach

Als we vertrekken vanuit het hotel in Cambridge zien we een ander gezin fietsen met alles erop en eraan.Als Floris en Willemijn nu nog over hun helm zeuren, dan dreigen we met reflecterende hesjes. Vanuit Cambridge eerst de trein naar Kings Lynn. Hier zijn we vorige keer gestopt en gaan we de fietsroute verder oppakken. Dat is moeilijk want door het hele centrum slingert zich een hardloopwedstrijd. De benen jeuken om mee te doen, maar dat kan niet, we moeten fietsen! Dit gebied heet South Holland. Da's logisch: het is plat en er worden bloembollen geteeld. We zien mensen rond de handcarwash hangen en we zien mensen rond de pub hangen. Wij willen koffie. Maar de pubs zeggen 'we don't do coffees'. Om 16 uur komen we aan in Holbeach, dat zo'n 500 jaar geleden aan het strand lag. We gaan als avondwandeling nog even op bezoek bij de nulmeridiaan. Eén voet op het westelijk halfrond. Eén voet op het oostelijk halfrond.

maandag 6 mei 2013 Holbeach - Woodhall Spa

In de ochtend bij een overheerlijk verzorgd ontbijt besloot Floris de theebladeren te gaan lezen à la Harry Potter. Floris en Willemijn zagen achtereenvolgens de zon, een ster, een tas en een trein. Toen gingen we lekker fietsen. Het is heerlijk weer. De wind in de rug, zonnetje er bij, boven de 20 graden. Fietsroute 1 leidt ons keurig over verkeersluwe plattelandsweggetjes. Af en toe raken we de bordjes kwijt, dan fietsen we toch ineens weer over een drukkere weg. Volgende keer toch maar een houder op het stuur? Nu gebruiken we alleen de gps van de telefoon en die zit in de broekzak. Rond het middaguur komen we aan in Boston. Daar cappuccino. Aan het tafeltje naast ons is een jongetje bang voor een ballon die op de kermis is gewonnen. Hij laat de ballon los. Deze vliegt omhoog. Floris en Willemijn volgen de ballon met hun ogen totdat deze zo klein is als een ster. Dan bekijken we de Boston Stump (mooie kerk wel) en de Maud Foster molen (bijzonder: 5 wieken). We willen daar net naar binnengaan als Floris verstijft en met een klein stemmetje zegt 'ik ben mijn tasje kwijt'. In dat tasje zat niet belangrijks behalve een mobiele telefoon, de bandenplakspullen en alle reservefietssleuteltjes.We gaan terug naar de kerk, maar daar ligt niets meer. Gelukkig is het politiebureau dichtbij. En - oh wonder - daar is het tasje al afgegeven! Toen konden we weer onbezorgd verder fietsen. De route gaat nu over het fietspad langs de Witham rivier. Op een dag als deze zou in Nederland zo'n dergelijk fietspad overvol zijn. Hoewel we hier slechts enkele fietsers tegenkomen, vinden de engelse fietsers het heel druk: 'Fietsen is hier toch zo populair sinds Wiggins!'. Vlak voordat we op onze avondbestemming zijn, laat Floris nog even de ketting van zijn fiets lopen. Om 18 uur zijn we bij de B&B. De mevrouw neemt ruim de tijd om het ontbijt van de volgende ochtend te gaan noteren. Ze vertelt ook dat achter het huis vroeger een trein reed. 's Avonds krijgt alles nog Roald Dahl achtige proporties. De mevrouw loopt al met een rollator en had verklaard nooit meer op de bovenverdieping te komen. Dan valt het licht uit. Barbara gaat bellen met ene 'Reg'. Het licht gaat niet meer aan. De luxaflex schuurt vanwege de open ramen. De krakende vloeren houden ons wakker.

dinsdag 7 mei 2013 Woodhall Spa - Dunholme

Als we wakker worden is Reg inmiddels gearriveerd, net als een tuinman en een schoonmaakster. Prima ontbijt en op naar Tattershall castle. Daarna verder fietsen langs de rivier. Onderweg stoppen we. Floris en Willemijn knuffelen de geiten. Wij genieten van local ale. Op dit punt wordt er een zomer- en winterroute aangeboden. De winterroute loopt wat verder van de rivier af. De zomerroute dichter bij de rivier niet geasfalteerd. Het is lente we voelen ons prima en kiezen de zomerroute. We beklimmen bergen van strobalen en hebben veel plezier. In Bardney slaat het noodlot toe. Floris zegt 'm'n band loopt aan'. We constateren 7 gaten. We plakken ze allemaal. 's avonds komen we aan in de meest luxueze b&b ooit. Zwembad, hottttub, sauna, snooker, jukebox enz.

woensdag 8 mei 2013 Lincoln

Vandaag niet fietsen. Met de dubbeldekker naar Lincoln. We zien de kathedraal met de lincoln imp en de winkelstraat. We leren alles over de Magna Carta. 's Avonds uiteraard weer zwemmen, sauna en whirlpool.

donderdag 9 mei 2013 Dunholme - Tealby

De route gaat vanaf nu voorzichtig heuvelen. We lunchen in Market Rasen. Wat zijn er toch veel Parijse kerken hier zegt Janine. Janine ziet ook een mooi huis te koop in Tealby. We leren dat KLM drie keer per dag op Humberside vliegt. Hmm. kan een serieuze overweging worden. We overnachten bij een beroemdheid. De winnares van de Engelse variant van 'four in bed'. Ons oordeel is dat ze inderdaad een terechte winnares is.

vrijdag 10 mei Tealby - Hull

Lange fietstocht vandaag vandaag voor de boeg. Vanaf het hoogste punt van de Lincolnshire wolds naar zeeniveau. Dus per saldo dalend. We doen wel even de regenpakken aan, maar er is geen echte regen. De vraag van vandaag is 'halen we het?'. We halen het natuurlijk ruim. Zo slecht plant papa ook weer niet. En, niet onbelangrijk, we hebben vandaag geen pech. Willemijn vond vandaag de heuvels het meest vervelend. Het leukst vond ze dat het toch maar mooi allemaal heeft volgehouden. Floris vond vandaag de heuvels ook het minst leuk. Het leukst vond Floris de heuvels: er van af dan wel te verstaan. we verlaten Lincolnshire via de Humberbridge en komen aan in Hull. Daar gaan we weer aan boord.

zaterdag 11 mei 2013 Europoort - Leiden

Langs duizenden broedende meeuwen fietsen we naar de fastferry Pistoolhaven - Hoek van Holland. En dan via twee lekke banden in de duinen naar huis!